De cursisten mogen gedurende één uur vrij spelen op het aquapark. Zorg ervoor dat er steeds een redder van Pelican een extra oogje in het zeil houdt.
Overloop voor aanvang van deze activiteit de veiligheidsregels!
Wanneer je de activiteit meer dan 1u op het programma staat tijdens een kamp is ook mogelijk om enkele begeleide oefeningen te doen:
Inflatable Siccors Stone and Paper
2 teams: 10 minuten
2 personen van elke team vertrekken en proberen aan de overkant te geraken. Wanneer de spelers elkaar tegenkomen, moeten zij schaars steen papier doen, De verliezer moet in het water springen en terugzwemmen. De winnaar mag doorlopen. Op de moment dat een speler in het water springt, mag de volgende speler van dit team starten (langs dezelfde kant als de speler die in het water sprong). Wie van een obstakel valt, moet ook terugkeren naar het eigen kamp Na 10 minuten tellen we welke ploeg de meeste spelers in het andere kamp heeft. Deze ploeg is de winnaar.
King of Pelican Park
Elke speler legt het parcour zo snel mogelijk af. Wie het record kan breken wordt King of Pelican Park en krijgt een gratis ticket voor het Aquapark!
Variant: het parcour per 2 afleggen
Capture the Pelican Flag
Aan elke kant van het park ligt een Pelican vlag op een boei. Alle deelnemers staan aan hun eigen kant van het park. Probeer de vlag van de tegenstanders te bemachtigen. Het is toegelaten om een tegenstander in het water te duwen. Niet trekken aan de zwemvesten. Enkel duwen. Wie valt moet terug zwemmen naar de basis. De ploeg die de vlag van de tegenstander in het eigen kamp krijgt, is de winnaar.
Bekijk op deze link welke procedures je moet volgen bij noodgevallen.