MY PELICAN
 

Kraak de piratenkoffer

Overzicht

  • Aqua
  • 1u
  • vanaf 7 jaar
  • De Nekker / De Lilse Bergen
  • Max. 15 deelnemers

Materiaal

Benodigd materiaal

  • Plastiek flesjes met de cijfers, touwtjes om te bevestigen
  • 1 pen en antwoordenblad per ploeg
  • Koffer met cijferslot, beloning in de koffer
  • Fluitje

Voor de activiteit

Checklist

  • Controleer of alle nummers nog aanwezig zijn.
  • Hang de flesjes zowel op het vaste land als in het water op. Flesjes niet te ver hangen, baken een duidelijk zone af dichtbij het strand!

Omschrijving activiteit / techniek

Inleiding

Een koffer gevuld met een leuke verassing is afgesloten met een groot slot. Om de code van het slot te ontcijferen moet je op zoek naar de verschillende nummers over heel de vijver en op het land.

Je krijgt hiervoor SUP ter beschikking met je team. Veel succes!

Door eliminatie van verschillende getallen kunnen de cursisten een 3-delige cijfercombinatie verkrijgen en zo het slot van de schatkist openen.Van elke kleur wordt er 1 cijfer uit gehouden. De andere cijfers worden op verschillende plaatsen op het water opgehangen. Bedoeling is dat de cursisten  deze nummers gaan zoeken en zowel de kleur als het cijfer onthouden. Na max. 5 gevonden cijfers moeten ze terug naar de wedstrijdtafel komen en deze schrappen op hun kaart. Uiteraard mogen ze ook al sneller terugkomen als ze bang zijn om deze nummers te vergeten. Als alle kaartjes gevonden zijn dan zou er van elke kleur 1 getal moeten overblijven. Deze getallen vormen dan de code van de kluis.

Kraak de kluis

Maak teams van 2 à 3 deelnemers en bezorg elk team een scoreblad (zie Downloads).

Door eliminatie van verschillende getallen kunnen de cursisten een 3-delige cijfercombinatie verkrijgen en zo het slot van de schatkist openen.

Van elke kleur wordt er 1 cijfer uit gehouden. De andere cijfers worden op verschillende plaatsen op het water opgehangen. Bedoeling is dat de cursisten  deze nummers gaan zoeken en zowel de kleur als het cijfer onthouden. Na max. 5 gevonden cijfers moeten ze terug naar de wedstrijdtafel komen en deze schrappen op hun kaart. Uiteraard mogen ze ook al sneller terugkomen als ze bang zijn om deze nummers te vergeten. Als alle kaartjes gevonden zijn dan zou er van elke kleur 1 getal moeten overblijven. Deze getallen vormen dan de code van de kluis.

Baken zowel op het land als in het water een duidelijke zone af. De zone in het water mag niet te groot zijn (in De Lilse Bergen, max tot lijn aquapark / in De Nekker, max tot lijn met blauwe boeien, zeker niet tot aan de overkant)

TIP: hou als monitor de scorebladen zelf bij en laat de cursisten tot bij u komen om de cijfers te schrappen. Als je de opdracht langer wil laten duren, kan je ze verplicht na elk cijfer terug naar de kant laten komen om het cijfer te schrappen.

 

Veiligheid

Aandachtspunten

  • Probeer vooral overzicht te houden over de cursisten die in het water op zoek zijn naar de flesjes.
  • Zorg dat de flesjes op het water niet te ver hangen zodat je de cursisten steeds kunt aanspreken vanop de kant!

Noodgevallen

Bekijk op deze link welke procedures je moet volgen bij noodgevallen.

Na de activiteit

Checklist

  • Berg het materiaal weg.
  • Tel op voorhand hoeveel flesjes je op het droge het verstopt en hoeveel op het water en noteer dit op een blad of in uw gsm. Na de opdracht kan je de flesjes dan natellen zodat er zeker geen blijven hangen!

Kijkwijzers

Downloads

 
 

Blijf je graag op de hoogte van Pelican lessen, kampen, aquapark en events?


 

Partners

Top