MY PELICAN
 

Aquapark redder

Algemene info

5 Brands

Pelican bestaat uit 5 Brands (School, Camps, Aquapark, Events, Rental). Als monitor van Pelican verwachten we dat je op de hoogte bent van ons aanbod om klanten met vragen te woord te kunnen staan. Alle info over Pelican kan je terugvinden op https://pelican.be/.

Social Media

We vinden het belangrijk dat je op de hoogte bent van wat er gebeurt bij Pelican.

Like daarom onze facebookpagina, instagrampagina en schrijf je in voor onze nieuwsbrief.

Facebook: https://www.facebook.com/PelicanBe/

Instagram: https://www.instagram.com/PelicanBe/

Nieuwsbrief: https://pelican.be/ (grijze balk onderaan)

Kernwaarden

Kwaliteit

Pelican kiest voor gemotiveerde monitoren, liefst met ervaring, die beschikken over de vereiste pedagogische en sporttechnische diploma’s of bereid zijn interne opleidingsmomenten bij te wonen. We betalen de hoogste lonen binnen het marktsegment en verwachten daarvoor ook de hoogste kwaliteit.

Veiligheid

Water- en outdoorsport voor kinderen houdt grote risico’s in. We hanteren daarom de strengste veiligheidsnormen. Als monitor besef je dat de veiligheid steeds op de eerste plaats komt en er in geen enkele omstandigheid van de opgestelde procedures kan worden afgeweken.

Creativiteit

Pelican profileert zich als de specialist in het organiseren van unieke watersport- en outdooractiviteiten. Daarom updaten we jaarlijks ons programma met de meest vernieuwende water- en outdoorgames. De input en inzet van ons monitorenteam is daarbij van cruciaal belang.

Plezier

We streven naar 100% tevreden deelnemers. Als monitor heb je oog voor de noden van elke deelnemer en zorg je ervoor dat iedereen zich amuseert. Focus op fun!

Transparantie

Er wordt zowel naar de klanten als binnen het team gestreefd naar volledige transparantie. Als monitor besef je dat feedback de basis is om als mens en organisatie te kunnen groeien. Zit je zelf met iets… weet dat je bij ons altijd terecht kan!

Contract

Pelican maakt gebruik van verschillende contracten voor de verloning van monitoren. We laten ons adviseren door KPMG om ervoor te zorgen dat elke monitor steeds het meest gunstige contract krijgt aangeboden, rekening houdend met de persoonlijke situatie van de monitor.

Als erkende organisatie binnen de sportsector mogen we gebruik maken van het gunstige statuut VERENIGINGSWERK. De verloning is hierbij vrijgesteld van sociale zekerheidsbijdragen en het belastingtarief is voordelig. Daarom maken we graag gebruik van dit voordeelstatuut.

Als student is het ook mogelijk om te werken met een STUDENTENCONTRACT.

Heb je een eigen onderneming, dan kan je ook factureren als ZELFSTANDIGE.

Verloning

We hanteren de hoogste marktconforme verloning voor onze aquapark medewerkers.

Zoveel verdien je als aquapark medewerker:

Schaal 1: 14€: Geen diplomavereisten

Schaal 2: 16€: Animator diploma / Pedagogisch diploma eerste jaar geslaagd / Voorbereidend reddersbrevet

Schaal 3: 18€: Hoofdanimator / Pedagogisch diploma tweede jaar geslaagd / Bootredderscursus / ISA Sup instructor

Schaal 4: 20€: Pedagogisch diploma / Initiator windsurfen of zeilen / Hoger redder

Voor elke aquaparksessie zal je 45 min extra uitbetaald worden voor het klaarzetten van het materiaal.

 

Extra's

Heb je kinderen en willen ze graag deelnemen aan onze kampen? 

Prima, je krijgt een korting op het inschrijvingsbedrag. Hoe meer weken je werkt bij Pelican, hoe groter de korting.

1 week    > 25% korting
2 weken > 50% korting
3 weken > 60% korting
4 weken > 70% korting
5 weken > 80% korting
6 weken > 90% korting

(aantal weken per jaar)

Opleiding/briefing

Digitale opleiding - START UP

Alle nieuwe monitoren dienen na ondertekening van het contract de “Digitale opleiding – START UP” te volgen. Deze instructievideo licht het monitorenportaal toe en leert je werken met onze planningstool VIKING.

Je kan deze korte instructiefilm hier bekijken:

Digitale opleiding - AQUAPARK

Alle monitoren dienen jaarlijks de “Digitale opleiding – AQUAPARK” te volgen voor aanvang van de eerste aquaparksessie.

Deze instructievideo kan je hier bekijken:

Fysieke opleiding

We stimuleren het volgen van interne en externe opleidingen. Dit is ook de enige manier om in loonschaal te stijgen. Indien jullie 10u zonder vergoeding voor PELICAN hebben gewerkt betalen we volgende opleidingen volledig.

Loonschaal 2:

Loonschaal 3:

Loonschaal 4:

Indien je ook ingeschakeld wil worden als begeleider voor het hoogteparcours dien je hiervoor de interne opleiding te volgen. Deze data worden gecommuniceerd in de EVENTS-whatsappgroep.

Indien je ook ingeschakeld wil worden als aquaparkbegeleider dien je hiervoor ook de opleiding in samenwerking met Redfed te volgen. Deze data worden gecommuniceerd in de EVENTS-whatsappgroep.

Briefing

Voor aanvang van de aquaparksessie wordt door de aquaparkverantwoordelijke een korte briefing georganiseerd voor alle toezichters, zodat iedereen goed weet wat er verwacht wordt van zodra de deelnemers aankomen (je dient steeds een half uur op voorhand aanwezig te zijn).

Instructievideo Planningstool MYPELICAN

Bekijk hier hoe je aan de slag kunt gaan met onze planningstool MYPELICAN.

Programma

Basistaken redder

  1. Verzamelt alle deelnemers van de eerstvolgende sessie aan de ingangspoort van het aquapark.
  2. Controleert of alle deelnemers een zwemvest van Aquafun dragen en of deze zwemvest correct werd aangedaan.
  3. Geeft een briefing aan de deelnemers (5 minuten)
  4. Telt het aantal deelnemers wanneer zij via de ingangspoort in het water gaan. (max 49 deelnemers per sessie)
  5. Houdt toezicht op de veiligheid in het aquapark tijdens de sessie.
  6. Grijpt in wanneer de veiligheidsregels worden overtreden.
  7. Grijpt in wanneer andere baders het park onrechtmatig willen betreden.
  8. Fluit of toetert om aan te geven dat de sessie afgelopen is.
  9. Wacht de deelnemers op aan de uitgangspoort van het aquapark.
  10. Geeft instructies bij het weghangen van de zwemvesten door de klanten.
  11. Geeft instructies bij het uitspoelen en weghangen van de wetsuits door de klanten.
  12. Begeeft zich naar de ingangspoort van het park waar de volgende groep klaarstaat.
  13. Herhaalt alle taken per nieuwe sessie.
  14. Zilvermeer: Na de sessie watersportgebouw controleren en indien nodig met de borstel/ aftrekker eens doorgaan.

Basistaken kassaverantwoordelijke

  1. Ontvangt en informeert de klanten
  2. Controleert de tickets en voorwaarden voor deelname
  3. Beheert de kassa
  4. Beheert de zwemvesten en wetsuits
  5. Handelt gepast bij conflictsituaties
  6. Houdt toezicht op het aquapark
  7. Staat de redder bij indien nodig
  8. Start de procedure Noodsituatie op
  9. Controleert dagelijks het EHBO materiaal

Extra taken

  1. Maakt de toestellen proper.
  2. Controleert de luchtdruk van de toestellen.
  3. Registreert eventuele schade aan de toestellen en meldt dit aan Pelican.
  4. Borstelt de containers uit zodat deze zandvrij zijn.
  5. Borstelt de terassen.
  6. Ververst het water van de blauwe tonnen. Lilse bergen: met de dompelpomp Zilvermeer: Tuinslang in ehbo lokaal watersportcentrum
  7. Reddingsvesten per maat hangen

Praktisch

Aquaparkverantwoordelijke

Voor elke aquaparksessie is een aquaparkverantwoordelijke aangeduid die alles in goede banen leidt. Je kan er steeds terecht voor vragen of opmerkingen.

Taken aquaparkverantwoordelijke:

  • Openen containers.
  • Briefing redders/toezichters half uur voor opening.
  • Coördinatie gezamelijke opbouw en afbraak.
  • Controle accommodatie (en sanitaire voorzieningen) op netheid.
  • Controle EHBO koffer + verzekeringspapieren voor aanvang
  • Afsluiten containers.
  • Doorsturen foto’s event.
  • Eerste aanspreekpunt organisatie.

Werkuren

Alle monitoren dienen steeds een half uur op voorhand aanwezig te zijn.

Hoe weet je wanneer de aquaparksessie start?

  • Ga naar MYPELICAN en bekijk in je planning het startuur.  Dit startuur betreft de start van de aquaparksessie.
  • Je moet steeds 20 minuten voor het startuur aanwezig zijn voor de briefing en het klaarzetten van het materiaal

Hoe weet je wanneer de aquaparksessie eindigt?

  • Ga naar MYPELICAN en bekijk in je planning het einduur.  Dit einduur betreft het einde van de aquaparksessie.
  • Je blijft steeds tot 10 minuten na het einduur om het materiaal op te ruimen.

BELANGRIJK:

Voor alle aquaparksessies dient men een half uur op voorhand aanwezig te zijn en 15 min na afloop. Deze 45min worden ook effectief ook uitbetaald! In MYPELICAN zal je enkel de uren van de les zien staan, maar er wordt dus steeds 45 min extra uitbetaald per dag.

Ziekte/te laat komen

Verwittig bij ziekte zo spoedig mogelijk telefonisch de organisatie ( Tom: 0477 30 07 71 / Bram: 0473 62 99 16 ). Gelieve bij ziekte of afwezigheid dit nooit in een bericht mee te delen, maar steeds telefonisch. Zo kunnen we snel aan de slag om een vervanger te zoeken. (bezorg uw afwezigheidsattest via mail aan info@pelican.be) 

Indien je door onvoorziene omstandigheden toch eens wat later bent, verwittig je dit in de whatsappgroep zodat de andere monitoren maatregelen kunnen nemen.

Er wordt enkel een vergoeding betaald voor de gewerkte uren.

Materiaal

Klaarleggen

Gezamelijk moment klaarleggen: half uur voor aanvang van het event.

De monitoren zorgen ervoor dat al het materiaal klaarligt alvorens de activiteiten starten!

Help de andere monitoren van je team als je eigen materiaal in orde is.

Opruimen

Gezamelijk moment opruimen: half uur na afloop van event.

De monitoren zorgen ervoor dat al het materiaal correct wordt opgeruimd. Al het materiaal heeft een vaste plaats, leg het dus zeker op de juiste plaats (laat zoveel als mogelijk het materiaal drogen).  Zwemvesten op de kapstokken. Wetsuits (NIET binnenstebuiten) terug op de kapstokken. Ook hier ruim je niet enkel je eigen materiaal op.
Vertrek pas als AL het materiaal is opgeruimd. Teamwork makes the dream work!

De aquaparkverantwoordelijke zorgt er steeds voor dat alle materiaal aangevuld is voor de volgende keer (ehbo, …).
Is er iets op of stuk gegaan, verwittig dan de eventverantwoordelijke zodat die ervan op de hoogte is.

Zwemvesten/Wetsuits

Zwemvesten zijn voor alle Pelican activiteiten standaard inbegrepen in de prijs.

Wetsuits zijn voor NIET inbegrepen voor Events en Aquapark. (WEL voor School en Camps)

De klant kan de wetsuits wel huren indien gewenst. Wetsuits zijn te huur aan 2.5 euro. Dit kan worden afgerekend via onze kassa of via een factuur.

Kassa:

Log via deze link in op het kassasysteem van Pelican om de betaling te ontvangen of vraag hulp aan de verantwoordelijke.

Factuur:

Vraag de facturatiegegevens van de klant en stuur een bericht met het aantal gehuurde wetsuits en facturatiegegevens naar Pelican

Toegang containers

Bekijk in deze video hoe je de container kunt openen met behulp van je smartphone via het bluetooth slot.

Communicatie

Feedback

Bij Pelican zijn we overtuigd van het principe dat regelmatige openhartige feedback nuttig is om onze werking te verbeteren. Laat nooit iets op je lever liggen, maar laat ons weten wat er speelt. Wij garanderen je dat we hier discreet mee zullen omgaan!

Reviews

Zijn je cursisten tevreden? Top!
Vraag hen dan even om een review te schrijven op Google of Facebook. We appreciëren het enorm als klanten hiervoor de moeite willen nemen. Daarom belonen we ze met een voucher van 5 euro die  aan de Pelican account van de klant wordt toegevoegd en kan  gebruikt worden voor alle toekomstige boekingen.

Deel onderstaande linken met de klant zodat men via de eigen account een review kan schrijven:

Google:

Facebook:

Foto’s

De aquaparkverantwoordelijke stuurt (uiterlijk avond 18u!) minstens 1 foto door via Wetransfer aan info@pelican.be via whatsapp. De foto’s worden door Pelican  gepost op Facebook en Instagram zodat de klanten ze kunnen bekijken.

Zorg dat de lens van je fototoestel vrij is van damp en water zodat je kwalitatieve foto’s kunt doorsturen.

Maak gebruik van onze hashtags (#PelicanCamps #Pelican #PelicanSchool #PelicanAquapark) als je zelf foto’s wil posten op je eigen social media.

Vraag aan de deelnemers die je ter plaatse ziet om onze Facebook en Instagram pagina te liken zodat ze op hoogte worden gebracht wanneer de foto’s gepost zijn.
Plan hiervoor een moment in met je cursisten!

  • Onderaan onze homepage pelican.be staat een link naar onze Facebook en Instagram.
  • Op elke locatie hangt ook een QR code aan de binnenkant van de containerdeur (grote PVC doek).

Wie Contacteren

Zorg dat je steeds bereikbaar bent tijdens de uren van het aquapark.

Telefoon Pelican: Bram: 0473 62 99 16 Tom: 0477 30 07 71

Telefoon De Nekker: 015 55 70 05

Telefoon De Lilse Bergen: 014 55 79 01

Telefoon hulpdiensten (Ambulance): 112

Telefoon collega-monitoren en aquaparkverantwoordelijke: wissel telefoonnummers uit via de whatsappgroep.

Zorg

Ken je cursisten

Zorg dat je als monitor voor aanvang van het aquapark op de hoogte bent van alle belangrijke/medische informatie m.b.t. jouw cursisten! Dit kan je navragen bij de verantwoordelijke of de klanten zelf.

Smeren

Controleer eigenhandig dat jouw cursisten zich voldoende insmeren met zonnecrème wanneer de zon schijnt. (in de EHBO kit kan je zonnecrème vinden voor noodsituaties)

Drinken

Stimuleer jouw cursisten zowel in de voormiddag als namiddag om voldoende water drinken bij warme temperaturen.

Veiligheid

Zwemmen

Voor het aquapark dient men voldoende te kunnen zwemmen. (De Lilse Bergen: min. 25m) De klant wordt hiervan bij boeking op de hoogte gebracht. Vraag steeds na bij de groepsverantwoordelijke en de deelnemers zelf of iedereen voldoende kan zwemmen. Wie niet voldoende kan zwemmen, mag niet deelnemen!

Zwemvest

Cursisten dragen ALTIJD een zwemvest wanneer zij op het water gaan! (Geen enkele uitzondering mogelijk!) Ook als monitor geef je steeds het goede voorbeeld en draag je een zwemvest!

Onweer

Controleer zelf dagelijks de weersvoorspellingen! Ga nooit op het water wanneer er onweer voorspeld is! Laat cursisten zo snel mogelijk naar de kant zwemmen/peddelen bij plots onweer (niet zeilen,  windsurfen of suppen)! Start Code Zwart.

EHBO

De aquaparkverantwoordelijke controleert voor aanvang van elk kamp de inhoud van de EHBO kit.

Kleine blessures kunnen door een monitor/redder van Pelican worden behandeld.

Installeer de EHBO app van het rode kruis op je smartphone. Indien je merkt dat er producten ontbreken in de EHBO koffer, meldt dit dan aan de eventverantwoordelijke.

Zowel in de Nekker als in De Lilse bergen kan je ook gebruik maken van de plaatselijke EHBO dienst aan de redderspost.

Wanneer je iemand verzorgd hebt, zet je dit in je MYPELICAN account bij de berichten van je cursist. Zo zijn wij ook op de hoogte moesten de ouders ons contacteren. Indien er ernstige ongevallen gebeuren, verwittig je de eventverantwoordelijke en de organisatie.

Verzekeringspapieren

Deelnemers aan de activiteit Aquapark zijn NIET verzekerd via Pelican. Je hoeft dus geen verzekeringspapieren mee te geven bij blessures.

Fluitje / Walkie talkie

Draag steeds een fluitje + walkie talkie. Bij een noodsituatie kan je door te fluiten of via de walkie talkie de andere monitoren/redders hiervan op de hoogte brengen. Andere monitoren kunnen ter hulp komen, zonder de veiligheid van hun eigen cursisten uit het oog te verliezen.

Toeter

Controleer of er steeds een toeter aanwezig is zodat je de procedures Noodsituatie (code oranje, rood, zwart) kunt starten indien nodig. Zorg ervoor dat al jouw deelnemers op de hoogte zijn van de verschillende codes. Hoor je dat een andere monitor de toeter gebruikt? Dan ben jij mee verantwoordelijk over de cursisten van deze monitor.

Motorboot

Enkel medewerkers die een interne opleiding mbt de motorboot gevolgd hebben, mogen ervan gebruik maken.

Wees steeds voorzichtig en waakzaam wanneer je met de motorboot vaart. Onverantwoord gebruik kan een groot gevaar betekenen voor onze cursisten en jezelf. Ga hier zeer verstandig mee om!

Zet de motor van de motorboot steeds in neutraal wanneer je in de buurt van cursisten komt.

Zorg er voor dat je je mobiele telefoon meeneemt op water. Als je motorpech hebt of als er een probleem is met een cursist, kan je de monitoren op het land contacteren. Er zijn tonnetjes aanwezig om deze veilig in op te bergen.

Veilige omgeving

De redder zorgt dat alle deelnemers de veiligheidsregels van het aquapark naleven en grijpt in wanneer dit niet het geval is.

Teozicht

Laat de deelnemers NOOIT het park betreden zonder toezicht van een redder (met diploma Hoger Redder)!

Noodgevallen

Bekijk hier wat je moet doen bij noodgevallen.

Viking ifv aquaparkbegeleiders

 
 

Blijf je graag op de hoogte van Pelican lessen, kampen, aquapark en events?


 

Partners

Top