Onderstaande functieomschrijving wordt beschouwd als bijlage bij uw contract. Lees de functieomschrijving grondig door. Door ondertekening van het contract geef je aan op de hoogte te zijn van de desbetreffende functieomschrijving.
Pelican bestaat uit 5 Brands (School, Camps, Aquapark, Events, Rental). Als monitor van Pelican verwachten we dat je op de hoogte bent van ons aanbod om klanten met vragen te woord te kunnen staan. Alle info over Pelican kan je terugvinden op https://pelican.be/.
We vinden het belangrijk dat je op de hoogte bent van wat er gebeurt bij Pelican.
Like daarom onze facebookpagina, instagrampagina en schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Facebook: https://www.facebook.com/PelicanBe/
Instagram: https://www.instagram.com/PelicanBe/
Nieuwsbrief: https://pelican.be/ (grijze balk onderaan)
Kwaliteit
Pelican kiest voor gemotiveerde monitoren, liefst met ervaring, die beschikken over de vereiste pedagogische en sporttechnische diploma’s of bereid zijn interne opleidingsmomenten bij te wonen. We betalen de hoogste lonen binnen het marktsegment en verwachten daarvoor ook de hoogste kwaliteit.
Veiligheid
Water- en outdoorsport voor kinderen houdt grote risico’s in. We hanteren daarom de strengste veiligheidsnormen. Als monitor besef je dat de veiligheid steeds op de eerste plaats komt en er in geen enkele omstandigheid van de opgestelde procedures kan worden afgeweken.
Creativiteit
Pelican profileert zich als de specialist in het organiseren van unieke watersport- en outdooractiviteiten. Daarom updaten we jaarlijks ons programma met de meest vernieuwende water- en outdoorgames. De input en inzet van ons monitorenteam is daarbij van cruciaal belang.
Plezier
We streven naar 100% tevreden deelnemers. Als monitor heb je oog voor de noden van elke deelnemer en zorg je ervoor dat iedereen zich amuseert. Focus op fun!
Transparantie
Er wordt zowel naar de klanten als binnen het team gestreefd naar volledige transparantie. Als monitor besef je dat feedback de basis is om als mens en organisatie te kunnen groeien. Zit je zelf met iets… weet dat je bij ons altijd terecht kan!
Pelican maakt gebruik van verschillende contracten voor de verloning van monitoren. We laten ons adviseren door KPMG om ervoor te zorgen dat elke monitor steeds het meest gunstige contract krijgt aangeboden, rekening houdend met de persoonlijke situatie van de monitor.
Als erkende organisatie binnen de sportsector mogen we gebruik maken van het gunstige statuut VERENIGINGSWERK. De verloning is hierbij vrijgesteld van sociale zekerheidsbijdragen en het belastingtarief is voordelig. Daarom maken we graag gebruik van dit voordeelstatuut.
Als student is het ook mogelijk om te werken met een STUDENTENCONTRACT.
Heb je een eigen onderneming, dan kan je ook factureren als ZELFSTANDIGE.
We hanteren de hoogste marktconforme verloning voor onze aquapark medewerkers.
Zoveel verdien je als aquapark medewerker:
Schaal 1: 14€: Geen diplomavereisten
Schaal 2: 16€: Animator diploma / Pedagogisch diploma eerste jaar geslaagd / Voorbereidend reddersbrevet
Schaal 3: 18€: Hoofdanimator / Pedagogisch diploma tweede jaar geslaagd / Bootredderscursus / ISA Sup instructor
Schaal 4: 20€: Pedagogisch diploma / Initiator windsurfen of zeilen / Hoger redder
Voor elke aquaparksessie zal je 45 min extra uitbetaald worden voor het klaarzetten van het materiaal.
Heb je kinderen en willen ze graag deelnemen aan onze kampen?
Prima, je krijgt een korting op het inschrijvingsbedrag. Hoe meer weken je werkt bij Pelican, hoe groter de korting.
1 week > 25% korting
2 weken > 50% korting
3 weken > 60% korting
4 weken > 70% korting
5 weken > 80% korting
6 weken > 90% korting
(aantal weken per jaar)
Alle nieuwe monitoren dienen na ondertekening van het contract de “Digitale opleiding – START UP” te volgen. Deze instructievideo licht het monitorenportaal toe en leert je werken met onze planningstool VIKING.
Je kan deze korte instructiefilm hier bekijken:
Alle monitoren dienen jaarlijks de “Digitale opleiding – AQUAPARK” te volgen voor aanvang van de eerste aquaparksessie.
Deze instructievideo kan je hier bekijken:
We stimuleren het volgen van interne en externe opleidingen. Dit is ook de enige manier om in loonschaal te stijgen. Indien jullie 10u zonder vergoeding voor PELICAN hebben gewerkt betalen we volgende opleidingen volledig.
Loonschaal 2:
Loonschaal 3:
Loonschaal 4:
Indien je ook ingeschakeld wil worden als begeleider voor het hoogteparcours dien je hiervoor de interne opleiding te volgen. Deze data worden gecommuniceerd in de EVENTS-whatsappgroep.
Indien je ook ingeschakeld wil worden als aquaparkbegeleider dien je hiervoor ook de opleiding in samenwerking met Redfed te volgen. Deze data worden gecommuniceerd in de EVENTS-whatsappgroep.
Voor aanvang van de aquaparksessie wordt door de aquaparkverantwoordelijke een korte briefing georganiseerd voor alle toezichters, zodat iedereen goed weet wat er verwacht wordt van zodra de deelnemers aankomen (je dient steeds een half uur op voorhand aanwezig te zijn).
Bekijk hier hoe je aan de slag kunt gaan met onze planningstool MYPELICAN.
Voor elke aquaparksessie is een aquaparkverantwoordelijke aangeduid die alles in goede banen leidt. Je kan er steeds terecht voor vragen of opmerkingen.
Taken aquaparkverantwoordelijke:
Alle monitoren dienen steeds een half uur op voorhand aanwezig te zijn.
Hoe weet je wanneer de aquaparksessie start?
Hoe weet je wanneer de aquaparksessie eindigt?
Verwittig bij ziekte zo spoedig mogelijk telefonisch de organisatie ( Tom: 0477 30 07 71 / Bram: 0473 62 99 16 ). Gelieve bij ziekte of afwezigheid dit nooit in een bericht mee te delen, maar steeds telefonisch. Zo kunnen we snel aan de slag om een vervanger te zoeken. (bezorg uw afwezigheidsattest via mail aan info@pelican.be)
Indien je door onvoorziene omstandigheden toch eens wat later bent, verwittig je dit in de whatsappgroep zodat de andere monitoren maatregelen kunnen nemen.
Er wordt enkel een vergoeding betaald voor de gewerkte uren.
Gezamelijk moment klaarleggen: half uur voor aanvang van het event.
De monitoren zorgen ervoor dat al het materiaal klaarligt alvorens de activiteiten starten!
Help de andere monitoren van je team als je eigen materiaal in orde is.
Gezamelijk moment opruimen: half uur na afloop van event.
De monitoren zorgen ervoor dat al het materiaal correct wordt opgeruimd. Al het materiaal heeft een vaste plaats, leg het dus zeker op de juiste plaats (laat zoveel als mogelijk het materiaal drogen). Zwemvesten op de kapstokken. Wetsuits (NIET binnenstebuiten) terug op de kapstokken. Ook hier ruim je niet enkel je eigen materiaal op.
Vertrek pas als AL het materiaal is opgeruimd. Teamwork makes the dream work!
De aquaparkverantwoordelijke zorgt er steeds voor dat alle materiaal aangevuld is voor de volgende keer (ehbo, …).
Is er iets op of stuk gegaan, verwittig dan de eventverantwoordelijke zodat die ervan op de hoogte is.
Zwemvesten zijn voor alle Pelican activiteiten standaard inbegrepen in de prijs.
Wetsuits zijn voor NIET inbegrepen voor Events en Aquapark. (WEL voor School en Camps)
De klant kan de wetsuits wel huren indien gewenst. Wetsuits zijn te huur aan 2.5 euro. Dit kan worden afgerekend via onze kassa of via een factuur.
Bekijk even het instructiefilmpje verderop hoe je deze moet inplannen.
De volledige afsprakennota kan je via volgende link raadplegen:
https://pelican.be/wp-content/uploads/2024/06/Afsprakennota-Aquapark-2024-4.pdf
Bij Pelican zijn we overtuigd van het principe dat regelmatige openhartige feedback nuttig is om onze werking te verbeteren. Laat nooit iets op je lever liggen, maar laat ons weten wat er speelt. Wij garanderen je dat we hier discreet mee zullen omgaan!
Zijn je cursisten tevreden? Top!
Vraag hen dan even om een review te schrijven op Google of Facebook. We appreciëren het enorm als klanten hiervoor de moeite willen nemen. Daarom belonen we ze met een voucher van 5 euro die aan de Pelican account van de klant wordt toegevoegd en kan gebruikt worden voor alle toekomstige boekingen.
Deel onderstaande linken met de klant zodat men via de eigen account een review kan schrijven:
Google:
Facebook:
De aquaparkverantwoordelijke stuurt (uiterlijk avond 18u!) minstens 1 foto door via Wetransfer aan info@pelican.be via whatsapp. De foto’s worden door Pelican gepost op Facebook en Instagram zodat de klanten ze kunnen bekijken.
Zorg dat de lens van je fototoestel vrij is van damp en water zodat je kwalitatieve foto’s kunt doorsturen.
Maak gebruik van onze hashtags (#PelicanCamps #Pelican #PelicanSchool #PelicanAquapark) als je zelf foto’s wil posten op je eigen social media.
Vraag aan de deelnemers die je ter plaatse ziet om onze Facebook en Instagram pagina te liken zodat ze op hoogte worden gebracht wanneer de foto’s gepost zijn.
Plan hiervoor een moment in met je cursisten!
Zorg dat je steeds bereikbaar bent tijdens de uren van het aquapark.
Telefoon Pelican: Bram: 0473 62 99 16 Tom: 0477 30 07 71
Telefoon De Nekker: 015 55 70 05
Telefoon De Lilse Bergen: 014 55 79 01
Telefoon hulpdiensten (Ambulance): 112
Telefoon collega-monitoren en aquaparkverantwoordelijke: wissel telefoonnummers uit via de whatsappgroep.
Zorg dat je als monitor voor aanvang van het aquapark op de hoogte bent van alle belangrijke/medische informatie m.b.t. jouw cursisten! Dit kan je navragen bij de verantwoordelijke of de klanten zelf.
Controleer eigenhandig dat jouw cursisten zich voldoende insmeren met zonnecrème wanneer de zon schijnt. (in de EHBO kit kan je zonnecrème vinden voor noodsituaties)
Stimuleer jouw cursisten zowel in de voormiddag als namiddag om voldoende water drinken bij warme temperaturen.
Voor het aquapark dient men voldoende te kunnen zwemmen. (De Lilse Bergen: min. 25m) De klant wordt hiervan bij boeking op de hoogte gebracht. Vraag steeds na bij de groepsverantwoordelijke en de deelnemers zelf of iedereen voldoende kan zwemmen. Wie niet voldoende kan zwemmen, mag niet deelnemen!
Cursisten dragen ALTIJD een zwemvest wanneer zij op het water gaan! (Geen enkele uitzondering mogelijk!) Ook als monitor geef je steeds het goede voorbeeld en draag je een zwemvest!
Controleer zelf dagelijks de weersvoorspellingen! Ga nooit op het water wanneer er onweer voorspeld is! Laat cursisten zo snel mogelijk naar de kant zwemmen/peddelen bij plots onweer (niet zeilen, windsurfen of suppen)! Start Code Zwart.
De aquaparkverantwoordelijke controleert voor aanvang van elk kamp de inhoud van de EHBO kit.
Kleine blessures kunnen door een monitor/redder van Pelican worden behandeld. ( code oranje)
Installeer de EHBO app van het rode kruis op je smartphone. Indien je merkt dat er producten ontbreken in de EHBO koffer, meldt dit dan aan de eventverantwoordelijke.
Op alle domeinen kan je ook gebruik maken van de plaatselijke EHBO dienst aan de redderspost.
Verwittig ook even iemand van Pelican.
Deelnemers aan de activiteit Aquapark zijn NIET verzekerd via Pelican. Je hoeft dus geen verzekeringspapieren mee te geven bij blessures.
Draag steeds een fluitje + walkie talkie. Bij een noodsituatie kan je door te fluiten of via de walkie talkie de andere monitoren/redders hiervan op de hoogte brengen. Andere monitoren kunnen ter hulp komen, zonder de veiligheid van hun eigen cursisten uit het oog te verliezen.
Controleer of er steeds een toeter aanwezig is zodat je de procedures Noodsituatie (code oranje, rood, zwart) kunt starten indien nodig. Zorg ervoor dat al jouw deelnemers op de hoogte zijn van de verschillende codes. Hoor je dat een andere monitor de toeter gebruikt? Dan ben jij mee verantwoordelijk over de cursisten van deze monitor.
Enkel medewerkers die een interne opleiding mbt de motorboot gevolgd hebben, mogen ervan gebruik maken.
Wees steeds voorzichtig en waakzaam wanneer je met de motorboot vaart. Onverantwoord gebruik kan een groot gevaar betekenen voor onze cursisten en jezelf. Ga hier zeer verstandig mee om!
Zet de motor van de motorboot steeds in neutraal wanneer je in de buurt van cursisten komt.
Zorg er voor dat je je mobiele telefoon meeneemt op water. Als je motorpech hebt of als er een probleem is met een cursist, kan je de monitoren op het land contacteren. Er zijn tonnetjes aanwezig om deze veilig in op te bergen.
De redder zorgt dat alle deelnemers de veiligheidsregels van het aquapark naleven en grijpt in wanneer dit niet het geval is.
Laat de deelnemers NOOIT het park betreden zonder toezicht van een redder (met diploma Hoger Redder)!
Bekijk hier wat je moet doen bij noodgevallen.