Onderstaande functieomschrijving wordt beschouwd als bijlage bij uw contract. Lees de functieomschrijving grondig door. Door ondertekening van het contract geef je aan op de hoogte te zijn van de desbetreffende functieomschrijving.
Pelican bestaat uit 5 Brands (School, Camps, Aquapark, Events,Rental). Als coördinator van Pelican verwachten we dat je op de hoogte bent van ons aanbod om klanten met vragen te woord te kunnen staan. Alle info over Pelican kan je terugvinden op https://pelican.be/.
We vinden het belangrijk dat je op de hoogte bent van wat er gebeurt bij Pelican.
Like daarom onze facebookpagina, instagrampagina en schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Facebook: https://www.facebook.com/PelicanBe/
Instagram: https://www.instagram.com/PelicanBe/
Nieuwsbrief: https://pelican.be/ (grijze balk onderaan)
Kwaliteit
Pelican kiest voor gemotiveerde monitoren, liefst met ervaring, die beschikken over de vereiste pedagogische en sporttechnische diploma’s of bereid zijn interne opleidingsmomenten bij te wonen. We betalen de hoogste lonen binnen het marktsegment en verwachten daarvoor ook de hoogste kwaliteit.
Veiligheid
Water- en outdoorsport voor kinderen houdt grote risico’s in. We hanteren daarom de strengste veiligheidsnormen. Als monitor besef je dat de veiligheid steeds op de eerste plaats komt en er in geen enkele omstandigheid van de opgestelde procedures kan worden afgeweken.
Creativiteit
Pelican profileert zich als de specialist in het organiseren van unieke watersport- en outdooractiviteiten. Daarom updaten we jaarlijks ons programma met de meest vernieuwende water- en outdoorgames. De input en inzet van ons monitorenteam is daarbij van cruciaal belang.
Plezier
We streven naar 100% tevreden deelnemers. Als coördinator heb je oog voor de noden van elke deelnemer en zorg je ervoor dat iedereen zich amuseert. Focus op fun!
Transparantie
Er wordt zowel naar de klanten als binnen het team gestreefd naar volledige transparantie. Als monitor besef je dat feedback de basis is om als mens en organisatie te kunnen groeien. Zit je zelf met iets… weet dat je bij ons altijd terecht kan!
Pelican maakt gebruik van verschillende contracten voor de verloning van monitoren. We laten ons adviseren door KPMG om ervoor te zorgen dat elke monitor steeds het meest gunstige contract krijgt aangeboden, rekening houdend met de persoonlijke situatie van de monitor.
Als erkende organisatie binnen de sportsector mogen we gebruik maken van het gunstige statuut VERENIGINGSWERK. De verloning is hierbij vrijgesteld van sociale zekerheidsbijdragen en het belastingtarief is voordelig. Daarom maken we graag gebruik van dit voordeelstatuut.
Als student is het ook mogelijk om te werken met een STUDENTENCONTRACT.
Heb je een eigen onderneming, dan kan je ook factureren als ZELFSTANDIGE.
We hanteren de hoogste marktconforme verloning voor onze monitoren.
Zoveel verdien je als coördinator:
Per dag dat je als coördinator zal ingeschakeld worden betalen we je een half uur extra uit bovenop de uren die je effectief gewerkt hebt of bovenop het loon dat je voor een kampweek zal krijgen.
Heb je kinderen en willen ze graag deelnemen aan onze kampen?
Prima, je krijgt een korting op het inschrijvingsbedrag. Hoe meer weken je werkt bij Pelican, hoe groter de korting.
1 week > 25% korting
2 weken > 50% korting
3 weken > 60% korting
4 weken > 70% korting
5 weken > 80% korting
6 weken > 90% korting
(aantal weken per jaar)
Indien je als coördinator wil ingeschakeld worden zal je na het bekijken van de instructievideo ‘ digitale opleiding coördinator’ een digitale test moeten afleggen.
We spreken in onderling overleg een moment af om op de locatie zelf de voornaamste aandachtspunten te overlopen.
Bekijk hier de instructievideo voor coördinators..
Alle activiteiten van de events of camps kan je terugvinden in het monitorenportaal via deze link.
Als coördinator dien je alle activiteiten voldoende te kennen zodat monitoren met vragen bij je terecht kunnen en je de kwaliteit kan bewaken tijdens het event of kamp.
Voor elk event en kamp wordt een strikt dagschema opgesteld waarbij je per uur de activiteiten kan bekijken. Dit dagschema of weekschema wordt uiterlijk 2 dagen voor het event of kamp bekendgemaakt in de whatsappgroep
Als coördinator kijk je er op toe dat deze schema’s volledig gevolgd worden.
Voor elk event is een coördinator aangeduid die alles in goede banen leidt. De monitoren en klanten kunnen er steeds terecht voor vragen of opmerkingen. Afhankelijk van het aantal deelnemers zal de functie van coördinator worden opgenomen door de organisatie, een aangeduide monitor of door een extra persoon.
Taken coördinator:
Bij aankomst:
Communicatie:
Administratie:
Coördinatie:
Materiaal:
Veiligheid:
Bij vertrek:
Voor elk kamp is een coördinator aangeduid die alles in goede banen leidt. De monitoren, ouders en deelnemers kunnen er steeds terecht voor vragen of opmerkingen. Afhankelijk van het aantal deelnemers zal de functie van coördinator worden opgenomen door een aangeduide monitor of door een extra persoon.
Taken coördinator:
Bij aankomst:
Communicatie:
Administratie:
Coördinatie:
Materiaal:
Veiligheid:
Bij vertrek:
Als coördinator bij de events ben je samen met het opbouwteam als eerste aanwezig. Als coördinator bij de kampen ben je maandag als eerste aanwezig en vertrek je vrijdag als laatste.
Hoe weet je wanneer het event of kamp start?
Hoe weet je wanneer je aanwezig moet zijn?
BELANGRIJK:
Als coördinator ben je er als eerste en vertrek je als laatste! In MYPELICAN zal je enkel de uren van de les zien staan, maar er wordt dus telkens voor alle gewerkte uren en een half uur extra uitbetaald. Deze rapportage kan je nadien in viking opvragen.
Voorbeeld “Sportdag Hele dag” met start om 10u:
9.00u – 9.30u: coördinator opent containers en zet grondplan uit.
9.30u – 10.00u: Briefing door coördinator voor alle monitoren + samen verder klaarzetten materiaal
10.00u – 11.00u: activiteit 1
11.00u – 12.00u: activiteit 2
12.00u -13.00u: middagpauze
13.00u – 14.00u: activiteit 3
14.00u – 15.00u: activiteit 4
16.00u – 16.30u: : samen materiaal opruimen + coördinator sluit containers af.
Tijdens de middagpauze ben je vrij, maar zorg ervoor dat het materiaal of kinderen nooit onbewaakt blijft!
Als coördinator bewaak je de takenverdeling en controleer je of tijdens de middagpauze toezicht wordt gedaan.
Verwittig bij ziekte zo spoedig mogelijk telefonisch de organisatie ( Tom: 0477 30 07 71 / Bram: 0473 62 99 16 ). Gelieve bij ziekte of afwezigheid dit nooit in een bericht mee te delen, maar steeds telefonisch. Zo kunnen we snel aan de slag om een vervanger te zoeken. (bezorg uw afwezigheidsattest via mail aan info@pelican.be)
Indien je door onvoorziene omstandigheden toch eens wat later bent, verwittig je dit in de whatsappgroep zodat de andere monitoren maatregelen kunnen nemen.
Er wordt enkel een vergoeding betaald voor de gewerkte uren.
De kleedkamers, het opbergkot of de container proper achterlaten. Het essentieel dat alles piekfijn wordt achtergelaten zodat de monitoren van het volgende event kunnen starten in een ordelijke werkomgeving. Controleer op locatie De Lilse Bergen zeker dagelijks de sanitaire blok 6 op netheid!
Controleer op locatie het Zilvermeer het watersportcentrum en kleedkamers op netheid.
Kies daar vaste momenten uit om naar het toilet te gaan en begeleidt de hele groep naar de sanitaire blok zodat je controle houdt. (neem steeds aftrekker mee)
Op elke locatie is er een bak voorzien waarin de verloren voorwerpen kunnen worden bewaard.
Zwemvesten zijn voor alle Pelican activiteiten standaard inbegrepen in de prijs.
Wetsuits zijn voor NIET inbegrepen voor Events en Aquapark. (WEL voor School en Camps)
De klant kan de wetsuits wel huren indien gewenst. Wetsuits zijn te huur aan 2.5 euro. Dit kan worden afgerekend via onze kassa of via een factuur.
Kassa:
Log via deze link in op het kassasysteem van Pelican om de betaling te ontvangen of vraag hulp aan de verantwoordelijke.
Factuur:
Vraag de facturatiegegevens van de klant en stuur een bericht met het aantal gehuurde wetsuits en facturatiegegevens naar Pelican
Bekijk in deze video hoe je de container kunt openen met behulp van je smartphone via het bluetooth slot.
Bij Pelican zijn we overtuigd van het principe dat regelmatige openhartige feedback nuttig is om onze werking te verbeteren. Laat nooit iets op je lever liggen, maar laat ons weten wat er speelt. Wij garanderen je dat we hier discreet mee zullen omgaan!
Zijn je cursisten tevreden? Top!
Vraag hen dan even om een review te schrijven op Google of Facebook. We appreciëren het enorm als klanten hiervoor de moeite willen nemen. Daarom belonen we ze met een voucher van 5 euro die aan de Pelican account van de klant wordt toegevoegd en kan gebruikt worden voor alle toekomstige boekingen.
Deel onderstaande linken met de klant zodat men via de eigen account een review kan schrijven:
Google:
Facebook:
Voor elk event wordt een whatsappgroep aangemaakt waarin alle interne communicatie tussen de monitoren, eventverantwoordelijke en organisatie verloopt.
Wat kan je zoal terugvinden in de whatsappgroep?
Je merkt het… Heel veel belangrijke informatie. Daarom vragen we om je meldingen/notificaties voor de app aan te zetten zodat je steeds een pushmelding krijgt bij elk nieuw bericht.
Probeer steeds tijdig te reageren. Dit maakt het functioneren als team een stuk efficiënter.
De coördinator neemt verschillende foto’s en stuurt (uiterlijk avond 18u!)een selectie van 5 foto’s door via Wetransfer aan info@pelican.be (niet via Whatsapp want dan is er te veel kwaliteitsverlies). De foto’s worden door Pelican gepost op Facebook en Instagram zodat de klanten ze kunnen bekijken.
Zorg dat de lens van je fototoestel vrij is van damp en water zodat je kwalitatieve foto’s kunt doorsturen.
Maak gebruik van onze hashtags (#PelicanCamps #Pelican #PelicanSchool #PelicanAquapark) als je zelf foto’s wil posten op je eigen social media.
Vraag aan de deelnemers die je ter plaatse ziet om onze Facebook en Instagram pagina te liken zodat ze op hoogte worden gebracht wanneer de foto’s gepost zijn.
Plan hiervoor een moment in met je cursisten!
Zorg dat je steeds bereikbaar bent tijdens de uren van het event.
Telefoon Pelican: Bram: 0473 62 99 16 Tom: 0477 30 07 71
Telefoon De Nekker: 015 55 70 05
Telefoon De Lilse Bergen: 014 55 79 01
Telefoon Zilvermeer: 014 82 95 00
Telefoon hulpdiensten (Ambulance): 112
Telefoon collega-monitoren en eventverantwoordelijke: wissel telefoonnummers uit via de whatsappgroep.
Zorg dat je als coördinator voor aanvang van het event of kamp op de hoogte bent van alle belangrijke/medische informatie m.b.t. alle cursisten! Je kan deze steeds raadplegen in je VIKING. Als er belangrijke informatie is geef je deze nogmaals door an de monitoren.
Controleer eigenhandig dat jouw cursisten zich voldoende insmeren met zonnecrème wanneer de zon schijnt. (in de EHBO kit kan je zonnecrème vinden voor noodsituaties)
Als coördinator spreek je de andere monitoren hier ook regelmatig op aan.
Stimuleer jouw cursisten zowel in de voormiddag als namiddag om voldoende water drinken bij warme temperaturen.
Als coördinator spreek je de andere monitoren hier ook regelmatig op aan.
Voor de wateractiviteiten dient men voldoende te kunnen zwemmen. (De Lilse Bergen: min. 25m / De Nekker: min. 200m) De klant wordt hiervan bij boeking op de hoogte gebracht. Vraag steeds na bij de groepsverantwoordelijke en de deelnemers zelf of iedereen voldoende kan zwemmen. Wie niet voldoende kan zwemmen, mag niet deelnemen aan wateractiviteiten!
Cursisten dragen ALTIJD een zwemvest wanneer zij op het water gaan! (Geen enkele uitzondering mogelijk!) Ook als monitor geef je steeds het goede voorbeeld en draag je een zwemvest!
Als coördinator controleer je en treed je op indien nodig!
Verplicht jouw cursisten om een wetsuit te dragen bij koude temperaturen. Laat cursisten bij warm weer voldoende in het water springen wanneer zij een wetsuit dragen om oververhitting tegen te gaan!
Vermijd dat jouw cursisten een mast of giek tegen hun hoofd krijgen. Vermeld vòòr de cursisten op het water gaan volgende tips: handen boven hoofd bij val windsurfen/ bukken bij gijp zeilen!
Bij de activiteiten step, longboard en BMX dragen cursisten steeds verplicht een helm!
Als coördinator kijk je er mee op toe dat iedereen de nodige beschermingsmaterialen gebruikt. Indien nodig spreek je andere monitoren/deelnemers hierop aan.
Controleer zelf dagelijks de weersvoorspellingen! Ga nooit op het water wanneer er onweer voorspeld is! Laat cursisten zo snel mogelijk naar de kant zwemmen/peddelen bij plots onweer (niet zeilen, windsurfen of suppen)! Start Code Zwart.
De coördinator controleert voor aanvang van elk event/kamp de inhoud van de EHBO kit.
Kleine blessures kunnen door een monitor/redder van Pelican worden behandeld.
Installeer de EHBO app van het rode kruis op je smartphone. Indien je merkt dat er producten ontbreken in de EHBO koffer, meldt dit dan aan de eventverantwoordelijke.
Zowel in de Nekker,De Lilse bergen als het Zilvermeer kan je ook gebruik maken van de plaatselijke EHBO dienst aan de redderspost.
Wanneer je iemand verzorgd hebt, zet je dit in je MYPELICAN account bij de berichten van je cursist en in whatsapp. Zo zijn wij ook op de hoogte moesten de ouders ons contacteren. Indien er ernstige ongevallen gebeuren, verwittig je de organisatie.
De eventverantwoordelijke controleert op maandag de verzekeringspapieren.
Draag steeds een fluitje. Bij een noodsituatie kan je door te fluiten de andere monitoren/redders hiervan op de hoogte brengen. Andere monitoren kunnen ter hulp komen, zonder de veiligheid van hun eigen cursisten uit het oog te verliezen.
Op elke locatie zal ook een megafoon liggen. Gebruik deze enkel indien nodig.
Controleer of er steeds een toeter aanwezig is zodat je de procedures Noodsituatie (code oranje, rood, zwart) kunt starten indien nodig. Zorg ervoor dat al jouw deelnemers op de hoogte zijn van de verschillende codes. Hoor je dat een andere monitor de toeter gebruikt? Dan ben jij mee verantwoordelijk over de cursisten van deze monitor.
Enkel monitoren die een interne opleiding mbt de motorboot gevolgd hebben, mogen ervan gebruik maken.
Als coördinator kijk je er mee op toe dat niemand zonder geschikt diploma met de boot zal varen.
Wees steeds voorzichtig en waakzaam wanneer je met de motorboot vaart. Onverantwoord gebruik kan een groot gevaar betekenen voor onze cursisten en jezelf. Ga hier zeer verstandig mee om!
Zet de motor van de motorboot steeds in neutraal wanneer je in de buurt van cursisten komt.
Zorg er voor dat je je mobiele telefoon meeneemt op water. Als je motorpech hebt of als er een probleem is met een cursist, kan je de monitoren op het land contacteren. Er zijn tonnetjes aanwezig om deze veilig in op te bergen.
Zorg er steeds voor dat jouw activiteiten plaatsvinden in een veilige omgeving. Baken een duidelijke zone af voor jouw groep in het water en op het land en communiceer naar andere monitoren dat zij uit de zone moeten blijven. (vb. geen zeilers/surfers in zone waar watergames activiteiten doorgaan.)
Laat de cursisten NOOIT alleen!
Bekijk hier wat je moet doen bij noodgevallen.