MY PELICAN
 

Event monitor

Algemene info

5 Brands

Pelican bestaat uit 5 Brands (School, Camps, Aquapark, Events, Rental). Als monitor van Pelican verwachten we dat je op de hoogte bent van ons aanbod om klanten met vragen te woord te kunnen staan. Alle info over Pelican kan je terugvinden op https://pelican.be/.

Social Media

We vinden het belangrijk dat je op de hoogte bent van wat er gebeurt bij Pelican.

Like daarom onze facebookpagina, instagrampagina en schrijf je in voor onze nieuwsbrief.

Facebook: https://www.facebook.com/PelicanBe/

Instagram: https://www.instagram.com/PelicanBe/

Nieuwsbrief: https://pelican.be/ (grijze balk onderaan)

Kernwaarden

Kwaliteit

Pelican kiest voor gemotiveerde monitoren, liefst met ervaring, die beschikken over de vereiste pedagogische en sporttechnische diploma’s of bereid zijn interne opleidingsmomenten bij te wonen. We betalen de hoogste lonen binnen het marktsegment en verwachten daarvoor ook de hoogste kwaliteit.

Veiligheid

Water- en outdoorsport voor kinderen houdt grote risico’s in. We hanteren daarom de strengste veiligheidsnormen. Als monitor besef je dat de veiligheid steeds op de eerste plaats komt en er in geen enkele omstandigheid van de opgestelde procedures kan worden afgeweken.

Creativiteit

Pelican profileert zich als de specialist in het organiseren van unieke watersport- en outdooractiviteiten. Daarom updaten we jaarlijks ons programma met de meest vernieuwende water- en outdoorgames. De input en inzet van ons monitorenteam is daarbij van cruciaal belang.

Plezier

We streven naar 100% tevreden deelnemers. Als monitor heb je oog voor de noden van elke deelnemer en zorg je ervoor dat iedereen zich amuseert. Focus op fun!

Transparantie

Er wordt zowel naar de klanten als binnen het team gestreefd naar volledige transparantie. Als monitor besef je dat feedback de basis is om als mens en organisatie te kunnen groeien. Zit je zelf met iets… weet dat je bij ons altijd terecht kan!

Contract

Pelican maakt gebruik van verschillende contracten voor de verloning van monitoren. We laten ons adviseren door KPMG om ervoor te zorgen dat elke monitor steeds het meest gunstige contract krijgt aangeboden, rekening houdend met de persoonlijke situatie van de monitor.

Als erkende organisatie binnen de sportsector mogen we gebruik maken van het gunstige statuut VERENIGINGSWERK. De verloning is hierbij vrijgesteld van sociale zekerheidsbijdragen en het belastingtarief is voordelig. Daarom maken we graag gebruik van dit voordeelstatuut.

Als student is het ook mogelijk om te werken met een STUDENTENCONTRACT.

Heb je een eigen onderneming, dan kan je ook factureren als ZELFSTANDIGE.

Verloning

We hanteren de hoogste marktconforme verloning voor onze eventmonitoren.

Zoveel verdien je als eventmonitor:

Schaal 1: 14€: Geen diplomavereisten

Schaal 2: 16€: Animator diploma / Pedagogisch diploma eerste jaar geslaagd / Voorbereidend reddersbrevet

Schaal 3: 18€:Hoofdanimator / Pedagogisch diploma tweede jaar geslaagd / Bootredderscursus / ISA Sup instructor

Schaal 4: 20€: Pedagogisch diploma / Initiator windsurfen of zeilen / Hoger redder

Als coördinator kan je nog een extraatje verdienen. Voor deze functie kan je mits de nodige ervaring solliciteren.

Extra's

Heb je kinderen en willen ze graag deelnemen aan onze kampen? 

Prima, je krijgt een korting op het inschrijvingsbedrag. Hoe meer weken je werkt bij Pelican, hoe groter de korting.

1 week    > 25% korting
2 weken > 50% korting
3 weken > 60% korting
4 weken > 70% korting
5 weken > 80% korting
6 weken > 90% korting

(aantal weken per jaar)

 

Opleiding/briefing

Digitale opleiding - START UP

Alle nieuwe monitoren dienen na ondertekening van het contract de “Digitale opleiding – START UP” te volgen. Deze instructievideo licht het monitorenportaal toe en leert je werken met onze planningstool VIKING.

Je kan deze korte instructiefilm hier bekijken:

Digitale opleiding - EVENTS

Alle monitoren dienen jaarlijks de “Digitale opleiding – EVENTS” te volgen voor aanvang van het eerste event.

Deze instructievideo zal de functieomschrijving als eventmonitor toelichten.

Je kan deze korte instructiefilm hier bekijken:

Fysieke opleidingen

We stimuleren het volgen van interne en externe opleidingen. Dit is ook de enige manier om in loonschaal te stijgen. Indien jullie 10u zonder vergoeding voor PELICAN hebben gewerkt betalen we volgende opleidingen volledig.

Loonschaal 2:

Opleiding animator gegeven door een externe aanbieder

ISA SUP instructor gegeven door een externe aanbieder

Loonschaal 3:

Opleiding hoofdanimator gegeven door een externe aanbieder

Opleiding bootredder gegeven door REDFED

Loonschaal 4:

Initiator windsurfen of zeilen erkend door WWSV

Opleiding Hoger Redder gegeven door REDFED

Indien je ook ingeschakeld wil worden als begeleider voor het hoogteparcours dien je hiervoor de interne opleiding te volgen. Deze data worden gecommuniceerd in de EVENTS-whatsappgroep.

Indien je ook ingeschakeld wil worden als aquaparkbegeleider dien je hiervoor ook de opleiding in samenwerking met Redfed te volgen. Deze data worden gecommuniceerd in de EVENTS-whatsappgroep.

 

Instructievideo Planningstool MYPELICAN

Bekijk hier hoe je aan de slag gaat met onze planningstool MYPELICAN.

Programma

Activiteiten

Alle activiteiten van het event kan je terugvinden in het monitorenportaal via deze link.

Dagschema

Voor elk event wordt een strikt dagschema opgesteld waarbij je per uur de activiteiten kan bekijken alsook de taakverdeling. Dit dagschema wordt uiterlijk de 2 dagen voor het event bekendgemaakt via de whatsappgroep.

Praktisch

Coördinator

Voor elk event is een coördinator aangeduid die alles in goede banen leidt. Je kan er steeds terecht voor vragen of opmerkingen. Afhankelijk van het aantal deelnemers zal de functie van coördinator worden opgenomen door een aangeduide monitor of door een extra persoon.

Werkuren

Hoe weet je wanneer de sportdag begint en wanneer je aanwezig moet zijn?

  • In je planningstool van VIKING kan je het startuur van de sportdag steeds raadplegen.
  • In de whatsappgroep posten we minstens 2 dagen op voorhand de taakverdeling met een team voor opbouw en afbraak. Daar kan je dan ook meteen zien wanneer je ten laatste aanwezig moet zijn.
  • Je gepresteerde uren passen we nadien aan in VIKING zodat je daar een rapportage van je gewerkte en uitbetaalde uren kan opvragen.

Dagplanning

Voorbeeld “Sportdag Hele dag” met start om 10u:

9.00u – 9.30u: coördinator en opbouwteam openen de containers en zetten het grondplan uit.

9.30u – 10.00u: Briefing door de coördinator voor alle monitoren + samen verder klaarzetten materiaal

10.00u – 11.00u: activiteit 1

11.00u – 12.00u: activiteit 2

12.00u -13.00u: middagpauze

13.00u – 14.00u: activiteit 3

14.00u – 15.00u: activiteit 4

16.00u – 16.30u: : samen materiaal opruimen + coördinator met afbraakteam sluiten de containers af.

Briefing

Voor aanvang van het event wordt door de coördinator een korte briefing georganiseerd voor alle monitoren, zodat iedereen goed weet wat er verwacht wordt van zodra de deelnemers aankomen (je dient steeds een half uur op voorhand aanwezig te zijn). Alle monitoren volgende reeds de “Digitale opleiding – EVENTS” en weten dus wat er van hen verwacht wordt.

Middagpauze

Tijdens de middagpauze ben je vrij, maar zorg ervoor dat het materiaal nooit onbewaakt blijft!

Ziekte/te laat komen

Verwittig bij ziekte zo spoedig mogelijk telefonisch de organisatie ( Tom: 0477 30 07 71 / Bram: 0473 62 99 16 ). Gelieve bij ziekte of afwezigheid dit nooit in een bericht mee te delen, maar steeds telefonisch. Zo kunnen we snel aan de slag om een vervanger te zoeken. (bezorg uw afwezigheidsattest via mail aan info@pelican.be) 

Indien je door onvoorziene omstandigheden toch eens wat later bent, verwittig je dit in de whatsappgroep zodat de andere monitoren maatregelen kunnen nemen.

Er wordt enkel een vergoeding betaald voor de gewerkte uren.

Materiaal

Klaarleggen

Gezamelijk moment klaarleggen: half uur voor aanvang van het event.

De monitoren zorgen ervoor dat al het materiaal klaarligt alvorens de activiteiten starten!

Help de andere monitoren van je team als je eigen materiaal in orde is.

Opruimen

Gezamelijk moment opruimen: half uur na afloop van event.

De monitoren zorgen ervoor dat al het materiaal correct wordt opgeruimd. Al het materiaal heeft een vaste plaats, leg het dus zeker op de juiste plaats (laat zoveel als mogelijk het materiaal drogen).  Zwemvesten op de kapstokken. Wetsuits (NIET binnenstebuiten) terug op de kapstokken. Ook hier ruim je niet enkel je eigen materiaal op.
Vertrek pas als AL het materiaal is opgeruimd. Teamwork makes the dream work!

De coördinator zorgt er steeds voor dat alle materiaal aangevuld is voor het volgende event (benzine voor de motorboten, …).
Is er iets op of stuk gegaan, verwittig dan de coördinator zodat die ervan op de hoogte is.

Kleedkamers/sanitaire blok

De kleedkamers, het opbergkot of de container proper achterlaten. Het essentieel dat alles piekfijn wordt achtergelaten zodat de monitoren van het volgende event kunnen starten in een ordelijke werkomgeving. Controleer op locatie De Lilse Bergen zeker dagelijks de sanitaire blok 6 op netheid! Kies daar vaste momenten uit om naar het toilet te gaan en begeleidt de hele groep naar de sanitaire blok zodat je controle houdt. (neem steeds aftrekker mee)

Gevonden voorwerpen

Op elke locatie is er een bak voorzien waarin de verloren voorwerpen kunnen worden bewaard.

Zwemvesten/Wetsuits

Zwemvesten zijn voor alle Pelican activiteiten standaard inbegrepen in de prijs.

Wetsuits zijn voor NIET inbegrepen voor Events en Aquapark. (WEL voor School en Camps)

De klant kan de wetsuits wel huren indien gewenst. Wetsuits zijn te huur aan 2.5 euro. Dit kan worden afgerekend via onze kassa of via een factuur.

Kassa:

Log via deze link in op het kassasysteem van Pelican om de betaling te ontvangen of vraag hulp aan de verantwoordelijke.

Factuur:

Vraag de facturatiegegevens van de klant en stuur een bericht met het aantal gehuurde wetsuits en facturatiegegevens naar Pelican

Toegang containers

Bekijk in deze video hoe je de container kunt openen met behulp van je smartphone via het bluetooth slot.

Communicatie

Feedback

Bij Pelican zijn we overtuigd van het principe dat regelmatige openhartige feedback nuttig is om onze werking te verbeteren. Laat nooit iets op je lever liggen, maar laat ons weten wat er speelt. Wij garanderen je dat we hier discreet mee zullen omgaan!

Reviews

Zijn je cursisten tevreden? Top!
Vraag hen dan even om een review te schrijven op Google of Facebook. We appreciëren het enorm als klanten hiervoor de moeite willen nemen. Daarom belonen we ze met een voucher van 5 euro die  aan de Pelican account van de klant wordt toegevoegd en kan  gebruikt worden voor alle toekomstige boekingen.

Deel onderstaande linken met de klant zodat men via de eigen account een review kan schrijven:

Google:

Facebook:

Whatsappgroep

Voor elk event wordt een whatsappgroep aangemaakt waarin alle interne communicatie tussen de monitoren, eventverantwoordelijke en organisatie verloopt.

Wat kan je zoal terugvinden in de whatsappgroep?

  • reminder startuur
  • concrete afspraken en taakverdeling
  • het dagschema met overzicht van de activiteiten per uur.
  • last minute info en wijzigingen
  • info over cursisten (vb. cursist die te laat of afwezig zal zijn)

Je merkt het… Heel veel belangrijke informatie. Daarom vragen we om je meldingen/notificaties voor de app aan te zetten zodat je steeds een pushmelding krijgt bij elk nieuw bericht.

Probeer steeds tijdig te reageren. Dit maakt het functioneren als team een stuk efficiënter.

Foto’s

De coördinator neemt verschillende foto’s en stuurt (uiterlijk avond 18u!)een selectie van 5 foto’s door via Wetransfer aan info@pelican.be (niet via Whatsapp want dan is er te veel kwaliteitsverlies). De foto’s worden door Pelican  gepost op Facebook en Instagram zodat de klanten ze kunnen bekijken.

Zorg dat de lens van je fototoestel vrij is van damp en water zodat je kwalitatieve foto’s kunt doorsturen.

Maak gebruik van onze hashtags (#PelicanCamps #Pelican #PelicanSchool #PelicanAquapark) als je zelf foto’s wil posten op je eigen social media.

Vraag aan de deelnemers die je ter plaatse ziet om onze Facebook en Instagram pagina te liken zodat ze op hoogte worden gebracht wanneer de foto’s gepost zijn.
Plan hiervoor een moment in met je cursisten!

  • Onderaan onze homepage pelican.be staat een link naar onze Facebook en Instagram.
  • Op elke locatie hangt ook een QR code aan de binnenkant van de containerdeur (grote PVC doek).

Wie Contacteren

Zorg dat je steeds bereikbaar bent tijdens de uren van het event.

Telefoon Pelican: Bram: 0473 62 99 16 Tom: 0477 30 07 71

Telefoon De Nekker: 015 55 70 05

Telefoon De Lilse Bergen: 014 55 79 01

Telefoon Zilvermeer: 014 82 95 00

Telefoon hulpdiensten (Ambulance): 112

Telefoon collega-monitoren en coördinator: wissel telefoonnummers uit via de whatsappgroep.

Zorg

Ken je cursisten

Zorg dat je als monitor voor aanvang van het event op de hoogte bent van alle belangrijke/medische informatie m.b.t. jouw cursisten! Deze kan je in de whatsappgroep bekijken.

Smeren

Controleer eigenhandig dat jouw cursisten zich voldoende insmeren met zonnecrème wanneer de zon schijnt. (in de EHBO kit kan je zonnecrème vinden voor noodsituaties)

Drinken

Stimuleer jouw cursisten zowel in de voormiddag als namiddag om voldoende water drinken bij warme temperaturen.

Veiligheid

Zwemmen

Voor de wateractiviteiten dient men voldoende te kunnen zwemmen. (De Lilse Bergen: min. 25m / De Nekker: min. 200m) De klant wordt hiervan bij boeking op de hoogte gebracht. Vraag steeds na bij de groepsverantwoordelijke en de deelnemers zelf of iedereen voldoende kan zwemmen. Wie niet voldoende kan zwemmen, mag niet deelnemen aan wateractiviteiten!

Zwemvest

Cursisten dragen ALTIJD een zwemvest wanneer zij op het water gaan! (Geen enkele uitzondering mogelijk!) Ook als monitor geef je steeds het goede voorbeeld en draag je een zwemvest!

Wetsuit

Verplicht jouw cursisten om een wetsuit te dragen bij koude temperaturen. Laat cursisten bij warm weer voldoende in het water springen wanneer zij een wetsuit dragen om oververhitting tegen te gaan!

Bescherm je hoofd

Vermijd dat jouw cursisten een mast of giek tegen hun hoofd krijgen. Vermeld vòòr de cursisten op het water gaan volgende tips: handen boven hoofd bij val windsurfen/ bukken bij gijp zeilen!

Bij de activiteiten step, longboard en BMX dragen cursisten steeds verplicht een helm!

Onweer

Controleer zelf dagelijks de weersvoorspellingen! Ga nooit op het water wanneer er onweer voorspeld is! Laat cursisten zo snel mogelijk naar de kant zwemmen/peddelen bij plots onweer (niet zeilen,  windsurfen of suppen)! Start Code Zwart.

EHBO

De coördinator controleert voor aanvang van elk event de inhoud van de EHBO kit.

Kleine blessures kunnen door een monitor/redder van Pelican worden behandeld.

Installeer de EHBO app van het rode kruis op je smartphone. Indien je merkt dat er producten ontbreken in de EHBO koffer, meldt dit dan aan de eventverantwoordelijke.

Zowel in de Nekker als in De Lilse bergen kan je ook gebruik maken van de plaatselijke EHBO dienst aan de redderspost.

Wanneer je iemand verzorgd hebt, zet je dit in de whatsappgroep. Zo zijn wij ook op de hoogte moesten de ouders ons contacteren. Indien er ernstige ongevallen gebeuren, verwittig je de coördinator en de organisatie.

Verzekeringspapieren

De eventverantwoordelijke controleert op maandag de verzekeringspapieren.

  • Verzekeringspapieren Pelican Camps: KBC
  • Verzekeringspapieren Pelican Events: NIET verzekerd!
  • Verzekeringspapieren Pelican Aquapark: NIET verzekerd!
  • Verzekeringspapieren Pelican School: Arena
  • Verzekeringspapieren Partners: Ethias/… (de naam van de partner staat steeds vermeld op de papieren)

Fluitje

Draag steeds een fluitje. Bij een noodsituatie kan je door te fluiten de andere monitoren/redders hiervan op de hoogte brengen. Andere monitoren kunnen ter hulp komen, zonder de veiligheid van hun eigen cursisten uit het oog te verliezen.

Toeter

Controleer of er steeds een toeter aanwezig is zodat je de procedures Noodsituatie (code oranje, rood, zwart) kunt starten indien nodig. Zorg ervoor dat al jouw deelnemers op de hoogte zijn van de verschillende codes. Hoor je dat een andere monitor de toeter gebruikt? Dan ben jij mee verantwoordelijk over de cursisten van deze monitor.

Motorboot

Enkel monitoren die een interne opleiding mbt de motorboot of bootredderscursus gevolgd hebben, mogen ervan gebruik maken.

Wees steeds voorzichtig en waakzaam wanneer je met de motorboot vaart. Onverantwoord gebruik kan een groot gevaar betekenen voor onze cursisten en jezelf. Ga hier zeer verstandig mee om!

Zet de motor van de motorboot steeds in neutraal wanneer je in de buurt van cursisten komt.

Zorg er voor dat je je mobiele telefoon meeneemt op water. Als je motorpech hebt of als er een probleem is met een cursist, kan je de monitoren op het land contacteren. Er zijn tonnetjes aanwezig om deze veilig in op te bergen.

Veilige omgeving

Zorg er steeds voor dat jouw activiteiten plaatsvinden in een veilige omgeving. Baken een duidelijke zone af voor jouw groep in het water en op het land en communiceer naar andere monitoren dat zij uit de zone moeten blijven. (vb. geen zeilers/surfers in zone waar watergames activiteiten doorgaan.)

Blijf bij je cursisten

Laat de cursisten NOOIT alleen!

Noodgevallen

Bekijk hier wat je moet doen bij noodgevallen.

 
 

Blijf je graag op de hoogte van Pelican lessen, kampen, aquapark en events?


 

Partners

Top